Het maakt niet uit wat je koopt, je hebt altijd een beeld in je hoofd van hoe een product er uit moet zien voor jou. Iedereen heeft zijn of haar eigen smaak en stijl, en daarbij is wat het oog wil vooral belangrijk. Niet alleen een product moet er mooi en degelijk uit zien, ook de verpakking moet dat zijn. Hoewel het gezegde is dat je bij het kopen van een boek niet moet beoordelen op de kaft, doen wij mensen dat vaak (onbewust) wel. Dat is heel handig om te weten als jij producten verkoopt. Het gaat niet alleen om het product, maar ook om de verpakking van het product. Het is daarom als bedrijf de kunst om je spullen goed te verpakken als je ze gaat verkopen en ze gaat opsturen. Maar het is nog niet zo gemakkelijk als je denkt om een goede verpakking voor je eigen product te maken. Producten verpakken kent vele aspecten.
Allereerst moet het design van de productverpakking passend, praktisch en herkenbaar zijn. Het moet passen bij het product dat het omhult, het moet praktisch zijn qua vervoer en het moet makkelijk te herkennen zijn dat het om een product van jou gaat. Laat je logo en de gebruiksaanwijzing op de verpakking printen. En dat hoeft niet alleen op papier of plastic, want je kan ook printen met een laser graveermachine voor metaal of een etiketteersysteem voor plastic verpakkingen. Natuurlijk wil je ook dat jouw eigen logo er mooi op staat en dat er misschien een plaatje van het product op staat. Zo zie je wat je koopt. Het tweede belangrijke aspect van verpakkingen, is dat je het goede materiaal moet kiezen. Je gaat een laptop niet verzenden in papier, en je gaat een kussen niet verzenden in een metalen box. Denk goed na over de verpakking van je product, want het is belangrijk! |
Voor meer info : https://www.koenig-bauer.com/en/index/ |