Als ondernemer die zich bezig houdt met marketing heeft vast van de termen gehoord SEA en SEO. Dat terwijl SEM eigenlijk de basis is van SEA en SEO. Om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van de zoekmachines te komen wordt de methodiek Search Engine Marketing toegepast. Simpelweg betekent dit zoekmachinemarketing. Maar waarom is dit belangrijk en hoe werkt het? In dit artikel lees je er meer over. Wat is het?Search Engine Marketing bestaat uit de twee losse componenten SEA en SEO. Waar SEA gaat over de advertenties binnen zoekmachines, gaat SEO over de optimalisatie van zoekmachines. Search Engine Marketing is een marketingstrategie die websites en webpagina’s beter vindbaar maakt in bijvoorbeeld Google. Waarom is het belangrijk?Doordat de online marketingwereld steeds belangrijker wordt, is SEM en het zichtbaar zijn ook een steeds belangrijker onderdeel. Wanneer je als bedrijf niet te vinden bent, mis je online kopers die terecht komen bij concurrenten. Adverteerders betalen bij Search Engine Marketing voor impressies die resulteren in verkeer. Dit is een efficiënte manier om advertentiebudget op in te zetten, omdat de rangschikking van je website per direct te zien is. Daarbij draagt elke bezoeker van je website rechtstreeks bij aan de rangschikking van je website. Hoe werkt het?Het internet en ook zoekmachines zijn verworven in algoritmen. Google, maar ook Bing en Yahoo gebruiken complexe algoritmen welke ervoor zorgen dat de meest relevante resultaten getoond worden na iedere zoekopdracht. Ook locatie, telefoonnummers, e-mail en andere waardevolle informatie worden dan per direct weergegeven. Bij SEM worden aan de bovenkant, zijkant of onderaan de zoekresultaat pagina’s advertenties getoond. Een voorbeeld hiervan is wanneer je bijvoorbeeld op Google zoekt naar nieuwe schoenen. Op de zoekresultaat pagina’s worden advertenties zichtbaar die allemaal gelinkt zijn aan ‘’nieuwe schoenen’’. Zo zullen ze al deze aanbieders aan jou nieuwe schoenen willen verkopen. De advertenties worden getoond op een prominente locatie, zodat jij als bezoeker niet om de advertentie heen kan. Daarbij zal het zoekwoord waarop je hebt gezocht in de advertentie voorkomen. Doordat aanbieders bij SEM de advertentie koppelen aan jouw zoekopdracht zal het voor jou als bezoeker aantrekkelijk worden om erop te klikken. |
https://tools2grow.nl/zoekmachine-marketing-specialist/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- De perfecte bank kopen in Eindhoven: Uw ultieme gids Het kopen van een nieuwe bank kan een uitdagende taak zijn. Met zoveel verschillende stijlen, materialen en prijzen om uit te kiezen, kan het moeilijk...
- Wat is nieuw, leuk en origineel in Relatiegeschenken Welke relatiegeschenken zijn er nu hot, wat speelt er in de relatiegeschenken branche en hoe kom je origineel uit de hoek met relatiegeschenken. Dat zijn...
- MOTOR TUNING SOFTWARE VS ECU TUNING SOFTWARE Wat is precies auto-tuning? Auto-tuning is het proces van het maken van esthetische wijzigingen in voertuigen zonder de mechanische componenten die het voertuig zelf vermogen....
- Renault Zoe tweedehands Of de Renault Zoe tweedehands aanschaffen iets voor jou is? De Renault Zoe is een scherp geprijsde stadsauto. Wie een kleine parkeerruimte heeft of vaak...
- Bitcoin kopen in Nederland? Waar kan je bitcoin kopen in Nederland? Waar is bitcoin kopen in Nederland goed mogelijk? Investeren in de cryptomunt is immers een stuk gemakkelijker wanneer...
- De juiste ladder kopen: een stappenplan voor succes Bij het ladders kopen moet je een paar zaken goed bedenken: welke ladders ga je kopen, welke hoogte moet je kunnen bereiken en waar berg...